Міністерство освіти і науки надає роз'яснення щодо внесення змін до Закону України "Про дошкільну освіту" у частині забезпечення обов'язковості здобуття дошкільної освіти дітьми п'ятирічного віку.
Пунктом 1 статі 4 Закону України "Про дошкільну освіту" (від 11.07.2001 р.) визначено, що дошкільна освіта є обов'язковою первинною складовою частиною безперервної освіти в Україні.
...
Внесення змін до законодавства про обов'язковість дошкільної освіти не означає, що діти повинні сісти за парти, як першокласники у школі, навчатися писати читати тощо. Основною метою нововведення є створення рівних стартових умов для дітей п'ятирічного віку до майбутнього навчання в школі, формування культури поведінки, моральних почуттів, використовуючи для цього різні види діяльності, у тому числі, розвивальні ігри.
Окрім цього, статтею 9 Закону України <Про дошкільну освіту> передбачено, що батьки мають змогу обирати різні форми здобуття дітьми дошкільної освіти. Найпоширенішими формами здобуття дошкільної освіти дітьми п'ятирічного віку є:
- дошкільні навчальні заклади; - групи короткотривалого перебування; - групи при загальноосвітніх навчальних закладах; - охоплення соціально-педагогічним патронатом тощо.
Міністерство освіти і науки не передбачає, як це стверджують окремі <експерти від освіти>, запроваджувати обов'язкові довідки чи інші документи, які б засвідчували здобуття дошкільної освіти. Прийнявши цей Закон, держава, перш за все, взяла на себе додаткові зобов'язання, а не <звалила додатковий тягар на батьків>.
У Міністерстві з метою забезпечення впровадження обов'язкової дошкільної освіти дітей п'ятирічного віку підготовлено проект Концепції розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, розпорядчі документи щодо розроблення програмно-методичного забезпечення спільно з Національною Академією педагогічних наук України, спланована робота по підготовці та перепідготовці педагогічних кадрів, створено відділ дошкільної освіти. Розроблено також проекти Типових штатних нормативів для дошкільних навчальних закладів, у якому передбачено посади практичних психологів та соціальних педагогів, які особливу увагу приділятимуть дітям, які не матимуть змоги відвідувати дошкільний навчальний заклад.
Враховуючи зазначене, прийняття норми про обов'язковість передшкільної освіти для дітей 5-річного віку відбиває об'єктивний стан справ, відповідає потребам українського суспільства та загальноєвропейським і світовим зразкам.
Прес-служба МОН Департамент загальної середньої та дошкільної освіти
|